Kritik mot Polismyndigheten – ”Många poliser känner hopplöshet”
Lena Nitz, polisförbundets ordförande.
Lyssna: Kritik mot Polismyndigheten – ”Många poliser känner hopplöshet”
Polisförbundet riktar kritik mot Polismyndigheten. Förbundet menar att myndigheten inte tagit till vara på den polisiära kompetensen de senaste åren.
Polisförbundets medlemmar menar att yrket inte är tillräckligt attraktivt och medlemmarna vittnar om att det är svårt att utvecklas inom jobbet idag.
”Det finns många som känner en hopplöshet i dag”, säger Lena Nitz på polisförbundet.