یزد در مسیر تقویت دیپلماسی گردشگری شهرهای تاریخی آسیا
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد از ارائه مجموعهای از پیشنهادهای راهبردی این شهر در کمیسیون گردشگری مجمع شهرداران آسیایی خبر داد و گفت: ایجاد شبکه شهرهای تاریخی گردشگرپذیر، راهاندازی رصدخانه گردشگری شهری آسیا و تدوین منشور گردشگری پایدار، گامهایی در راستای تقویت دیپلماسی شهری و توسعه همکاریهای گردشگری میان شهرهای تاریخی آسیاست.
بهگزارش ایلنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، بیبی فاطمه حقیرالسادات، با اشاره به بررسی برنامههای پیشنهادی شهرداری یزد در کمیسیون گردشگری مجمع شهرداران آسیایی اظهار کرد: یزد بهعنوان یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران، ظرفیتهای گستردهای برای ایفای نقش در حوزه گردشگری شهری دارد و بر همین اساس مجموعهای از برنامههای راهبردی برای توسعه همکاریهای گردشگری در سطح آسیا ارائه شده است.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد افزود: این برنامهها با محوریت گردشگری پایدار، شهرهای تاریخی و گردشگری هوشمند طراحی شده و هدف آن ایجاد زمینه تعامل میان شهرهای آسیایی، تبادل تجربه و بهرهگیری از ظرفیتهای مشترک در حوزه گردشگری است.